پوشش زنده روز دوم بازیهای آسیایی؛

کسب اولین مدال تاریخ دوچرخه سواری بانوان

کسب اولین مدال تاریخ دوچرخه سواری بانوان

به گزارش ساماس، دومین روز از نوزدهمین دوره بازیهای آسیایی در شرایطی با رقابت ورزشکاران ایران در رشته های مختلف پیگیری خواهد شد که در روز اول تعداد شکست ها و حذف شده ها از موفقیت ها بیشتر بود.



به گزارش ساماس به نقل از مهر، کاروان ورزش ایران که با ۲۸۹ ورزشکار در ۳۴ رشته ورزشی و با نام «شهید حججی» و شعار «ایمان - ایران - افتخار» در نوزدهمین دوره از بازی های آسیایی شرکت کرده است، در روز نخست به دو مدال در تیمی روئینگ سنگین وزن بانوان(مهسا جاور - زینب نوروزی) و تکواندو پومسه بانوان(مرجان سلحشوری) دست پیدا کرد.
نتایج روز دوم ورزشکاران ایران در این دوره از بازیها به شرح زیر است:
علی پاکدامن حذف شد
علی پاکدامن، کاپیتان شمشیربازی که مرحله گروهی را با ۴ برد و یک باخت پشت سرگذاشته بود، با قرار گرفتن در رده هفتم جدول رنکینگ در مرحله حذفی با قرعه استراحت روبرو شد. وی در جمع ۱۶ بازیکن برتر با نفر دهم این جدول شین چن پنگ از چین روبرو شد و ۱۵ - ۸ باخت و از گردونه رقابتها کنار رفت.
کسب اولین مدال تاریخ دوچرخه سواری بانوان
فرانک پرتو آذر با نایب قهرمانی در مسابقات دوچرخه سواری کوهستان بازی های آسیایی صاحب اولین مدال تاریخ دوچرخه سواری بانوان ایران شد.
مدال نقره برای تیم روئینگ ایران
در مسابقات قایقرانی روئینگ بانوان ملی پوش کشورمان که در خط ۴ رقابت فینال پارو می زدند و در خاتمه فینال چهار نفره با ثبت زمان و رکورد ۶ دقیقه و پنجاه و یک ثانیه و هشتاد و دو صدم ثانیه پس از چین میزبان نایب قهرمان بازی های آسیایی شد. ترکیب تیم ۴ نفره روئینگ بانوان ایران در فینال شامل( نازنین ملایی، مهسا جاور، زینت نوروزی و فاطمه مجلل) بود.
ناکامی تیراندازان از صعود به فینال تفنگ بادی ۱۰ متر
در مسابقات تیراندازی تفنگ بادی ۱۰ متر مردان پوریا نوروزیان با ۶۲۹۰۲ امتیاز در جایگاه دهم قرار گرفت، امیر محمد نکونام با ۶۲۸.۸ امتیاز در جایگاه دوازدهم ایستاد و مهیار صداقت هم صاحب رده هفدهم شد، وی با ۶۲۷.۶ امتیاز در این جایگاه ایستاد.
راهیابی دو شمشیرباز به جدول ۳۲ نفره
در مسابقات شمشیربازی اسلحه سابر علی پاکدامن و محمد رهبری در قسمت انفرادی به مصاف حریفان خود خواهند رفت. پاکدامن در اولین بازی خود در مرحله گروهی، حریف ازبکستانی را ۵-۴ از پیش رو برداشت و در دومین مسابقه ۵ بر ۲ برابر حریف عربستانی شکست خورد. سپس مقابل نماینده هنگ کنگ قرار گرفت و او را با نتیجه ۵ بر ۳ از پیش رو برداشت. وی در چهارمین بازی، حریف قزاق را ۵ بر ۲ شکست داد. پاکدامن موفق شد نماینده نپال را هم ۵-۱ از پیش رو بردارد.
محمد رهبری هم که در گروه دوم مسابقات بود، در نخستین بازی با نتیجه ۵ بر صفر نماینده کره را شکست داد. سپس مقابل نماینده ازبکستان قرار گرفت و او را هم با نتیجه ۵-۴ از پیش رو برداشت. رهبری نماینده تایلند را هم ۵-۲ مغلوب کرد و مقابل ویتنام هم ۵-۲ به پیروزی رسید. وی در آخرین بازی مقابل حریف اردنی هم با نتیجه ۵ بر ۱ به پیروزی رسید تا هر دو شمشیرباز کشورمان به جدول ۳۲ نفره صعود کنند.
بدون مدال ماندن روئینگ انفرادی
رقابت قایقرانان فینالیست در قسمت روئینگ انفرادی با حضور امیرحسین محمدپور در خط یک و ۵ قایقران دیگر از کشورهای چین، قزاقستان، هنگ کنگ، ژاپن و هندوستان در مجموعه ورزش های آبی فویانگ سنتر شهر هانگژو برگزار گردید. محمدپور در رده بندی نهایی با ثبت رکورد ۷ دقیقه و ۲۳ ثانیه و ۹۷ صدم ششم شد و از کسب مدال بازماند.
مدال آوران ایران در نوزدهمین دوره بازیهای آسیایی:
نقره:
* تیم چهار نفره روئینگ بانوان
* تیم دو نفره روئینگ بانوان(مهسا جاور - زینب نوروزی)

برنز:
* مرجان سلحشوری - تکواندو - پومسه
* فرانک پرتوآذر - دوچرخه سواری


1402/07/03
08:04:57
5.0 / 5
380
تگهای خبر: بازی , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
ساماس - یوگا