پایان نقره ای واترپلوی ایران در قهرمانی آسیا

پایان نقره ای واترپلوی ایران در قهرمانی آسیا

ساماس: مردان واترپلوی ایران در فینال مسابقات قهرمانی آسیا 2023 برای اولین بار در تاریخ این ورزش موفق به کسب مدال نقره شدند.



به گزارش ساماس به نقل از ایسنا و به نقل از فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، ملی پوشان واترپلوی ایران که روز گذشته در نیمه نهایی قهرمانی آسیا با شکست حریف خود، طلسم ۲۸ساله کسب مدال در این مسابقات را شکستند و راهی فینال شدند، امروز از ساعت ۱۲: ۳۰ به وقت ایران برابر چین صف آرایی کردند. تیم ملی واترپلوی ایران قبل از این دو بار موفق به کسب مدال برنز شده بود و برای اولین بار در فینال این مسابقات به آب می زدند. قبل از این دیدار قزاقستان با پیروزی مقابل تایلند در رده سوم ایستاد و تایلند چهارم شد. همین طور سنگاپور با برتری مقابل ازبکستان در جایگاه پنجم قرار گرفت. فیلیپین نیز با شکست هنگ کنگ هفتم شد.

دیدار نهایی که نبرد دو تیم برتر آسیا به شمار می رفت بسیار پایاپای و جذاب مورد پیگیری قرار|گرفت. شاگردان دانیال خاکبان در کوارتر نخست این بازی موفق شدند از حریف قدرتمند خود پیشی بگیرند و با نتیجه دو بر صفر وقت نخست این بازی به انتها رسید. اما در کوارتر دوم، این دیدار حساس به تساوی کشیده و نتیجه چهار بر چهار شد. در وقت سوم نیز چین از ایران پیشی گرفت و کوارتر سوم با نتیجه شش بر پنج به سود چین به اتمام رسید. در آخر این بازی نفس گیر با نتیجه یازده بر هشت به سود چین به انتها رسید تا مردان واترپلو ایران برای اولین بار در تاریخ این ورزش مدال نقره مسابقات قهرمانی آسیا را به از آن خود کنند.

تیم ملی واترپلوی ایران قبل از این در مرحله مقدماتی مقابل تیم های هنگ کنگ، قزاقستان و فیلیپین به برتری رسیده و به عنوان تیم اول راهی مسابقه حذفی شده بود. بعد از آن واترپلوئیست های ایران با شکست ازبکستان به نیمه نهایی رسیدند و در ادامه با پیروزی برابر تایلند جواز حضور در فینال را کسب کردند تا برای خوش رنگ ترین مدال این رقابت ها به مصاف چین بروند.

رقابت های واترپلوی قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ از روز دوم فروردین ۱۴۰۲ (۲۲ مارس ۲۰۲۳) شروع شد و تا روز دوشنبه هفتم فروردین ۱۴۰۲ (۲۷ مارس ۲۰۲۳) به میزبانی سنگاپور انجام شد که سه تیم برتر این مسابقات جواز حضور در لیگ جهانی واترپلو را کسب کردند.

تیم ملی ایران بعد از کسب مدال تاریخی نقره مسابقات قهرمانی واترپلو آسیا فرداشب (سه شنبه) ساعت ۲۱: ۰۰ به ایران بازمی گردد.

نتایج روز پایانی رقابت های قهرمانی آسیا - سنگاپور ۲۰۲۳

فیلیپین ۱۲-۱۰ هنگ کنگ / رتبه هفتم و هشتم

ازبکستان ۱۱-۱۲ سنگاپور / رتبه پنجم و ششم

تایلند ۷-۱۸ قزاقستان / رتبه سوم و چهارم

چین ۱۱ - ۸ ایران / رتبه اول و دوم





منبع:

1402/01/07
16:55:26
5.0 / 5
441
تگهای خبر: بازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
ساماس - یوگا