سخنگوی فدراسیون فوتبال:

اعتراض بازیکنان تیم ملی را پیگیری کردیم

اعتراض بازیکنان تیم ملی را پیگیری کردیم

به گزارش ساماس، سخنگوی فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه اعتراض بازیکنان تیم ملی به کیفیت لباس تیم ملی در اردوی قطر پیگیری شده است، اظهار داشت: قرار بود اردوی ما در کشور کانادا باشد و آب و هوای این دو کشور فرق دارد.



به گزارش ساماس به نقل از مهر، احسان اصولی در مورد انتخاب کارلوس کی روش بعنوان سرمربی جدید تیم ملی اظهار داشت: برای فدراسیون فوتبال آنچه شرط قطعی است، اینست که تیم ملی در جام جهانی بهترین حضور را داشته باشد. این قطعی است. این که این حضور بر مبنای متغیرها چطور محقق بشود، آنالیز می شود. در آن پردازش ها است که امکان دارد به X یا Y برسیم و رودربایسی نداریم. هر فردی بهترین شرایط را برای جام جهانی محقق کند، با او کار می نماییم. اسیر بحث های رسانه ای و خوش آمدها و ناخوش آمدها نمی شویم. تصمیمی را با چند پیش شرط گرفتیم و همان تصمیم اجرایی شد. نحوه جابجایی و اطلاع رسانی صرفه و صلاح تیم ملی بود.
سخنگوی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: هم اکنون رئیس کمیته فوتسال هستم و دیگر سرپرست نیستم. چند ماهی است که حکم گرفته ام. اسفند سال قبل از کمیته بازاریابی استعفا کردم ولی هنوز فردی را معرفی نکرده اند. هم اکنون بعنوان سرپرست در کمیته بازاریابی هستم.
وی در رابطه با دستاوردهایش در کمیته بازاریابی خاطرنشان کرد: مهم ترین رویکرد در بازاریابی این بود که در بحث حق پخش پیگیری هایی انجام شد. موانع جدی وجود دارد ولی مبانی فکری و توجیهی آماده شد. این یک کار زیربنایی مهم بود. در حوزه شبکه های اجتماعی طرح خوبی آماده شد. فراخوانی دادیم و به دنبال شریک تجاری بودیم به این معنا که این فضا را واگذار نکنیم.
اصولی در رابطه با این که آیا درست است در آن زمان پیشنهاد ۲۰۰ میلیاردی از جانب فدراسیون رد شد؟ اظهار نمود: نه این طور نبود. یکی از مهم ترین کارهای بازاریابی که تلاش کردیم دنبال نماییم این بود که همه تصمیمات و قراردادها بویژه جذب حامی مالی در یک ساختار قرار بگیرد. این طور نباشد من مذاکره کنم و به عقد قرارداد منتج بشود. در بحث شریک فضای مجازی دو مجموعه شناخته شده در کشور جلو آمدند و پیشنهاداتی دادند. دوره سرپرستی بود و هیات رئیسه هم بحث حد نصاب را داشت. در فراخوان لباس داوران، پیگیری کردیم و با شرکتی با افزایشی تقریبا پنج برابری قراردادی را عقد کردیم. بعد هم لباس تیم ملی بود. احسان اصولی
وی در مورد این که فدراسیون فوتبال و کمیته بازاریابی عمل منتج به درآمدزایی انجام نداده است، تصریح کرد: باید شکل حقوقی و قانونی را جلو می بردیم. وقتی به تصمیم نهایی می رسید، دوستانی که مذاکره می کردند یک نکته می گفتند: آیا رئیس بعدی بیاید این را می پذیرد یا نه؟ امضا را باید رئیس انجام بدهد. با کسانی که به فراخوان ها می آمدند می گفتند اجازه بدهید رئیس فدراسیون مشخص بشود.
سخنگوی فدراسیون فوتبال در رابطه با این که در دوران عزیزی خادم این فعالیت ها صورت نگرفته بود، اظهار داشت: آنجا نگاههای دیگری وجود داشت و فعالیت کمیته بازاریابی پسا عزیزی خادم بود. در دوره عزیزی خادم، ایشان نگاه های دیگری داشتند و با تمام کمیته های تخصصی به نحوی دیگر برخورد می کردند و کار کارشناسی نمی کردند. مثلا برای VAR در هیات رئیسه هیچ صحبتی نشد و یک دفعه دیدیم در تلویزیون بحثش را مطرح نمودند.
اصولی ضمن اشاره به انتخاب اسپانسر پیراهن تیم ملی تصریح کرد: این را که می گویم، یک دستاورد برای خودم و هیات رئیسه می دانم. تمام قراردادها و تصمیماتی که می گیریم را در یک چارچوب قرار دادیم. در لباس تیم ملی هم این صورت گرفت که مسبوق به سابقه نبود. فراخوان ما بین المللی بود و نشان های غیر ایرانی را هم دعوت کردیم. در این فراخوان ۶ پاکت دریافت کردیم که سه شرکت خارجی بود. یک نام تجاری مشترک ایرانی - آلمانی بود و دو برند ایرانی. اسناد فراخوان مشخص بود. چیزی که برایمان اهمیت دارد، اینست که گل کار همین جام جهانی است ولی باید از این استفاده نماییم برای سه، چهار سال آینده تا فدراسیون را تأمین مالی نماییم. همه دوست دارند همین سه بازی دیده بشوند و بعد خداحافظ.
وی افزود: مهم ترین شرط ما این بود که سه سال قرارداد می بندیم. پیشنهاد سه برند خارجی تأمین اقلام مورد نیاز ما بود. شکل تحویل و تسویه حساب خارج از ایران بود و بابت تحریم ها ملاحظاتی داشتیم. یک برند می گفت در آلمان و هامبورگ به شما تحویل می دهم. یک فاکتور مهم، تأمین بموقع البسه است. در جام جهانی های قبل با یک برند خارجی قرارداد بستیم ولی به خاطر تحریم ها یک بخش را ارسال کردند و دیگر از ارسال سایر لباس ها خودداری کردند. گفتند دیگر پول هم نفرستید.
اصولی تصریح کرد: برند ایرانی - آلمانی می خواست قرارداد یک ساله امضا کند که البته بعداً این را اصلاح کرد. بحث کیفی هم مهم می باشد. یک کمیته سه نفره برای بحث کیفی تشکیل شد و بر مبنای یک جدول، امتیاز داده شد.
وی در مورد چالش های حقوقی برای البسه تیم ملی و احتمال رویارویی با چنین مشکلاتی تصریح کرد: این از خبرهایی است که شما دارید و ما نداریم! حتی خواب و کابوسش را هم ندیده ایم!
سخنگوی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: مهم ترین مولفه در بحث کیفیت لباس، پارچه و تکنولوژی است. برای آب و هوای قطر، تکنولوژی خنک کنندگی لازم است. تولید این پارچه به طور عمده در شرق آسیا صورت می گیرد. بسیاری از برندها، لباس های خویش را از آنجا و تحت لیسانس تولید می کنند. برند انتخاب شده تیم ملی پارچه را از آنجا تأمین می کند و نمونه پارچه را هم آورد. تیم ملی در اردوی قطر
اصولی در رابطه با اعتراض ملی پوشان به کیفیت لباس و برند فعلی تیم ملی در اردوی قبلی این تیم در قطر و بازی با الجزایر اظهار داشت: این را پیگیری کردیم. بابت این مورد حساس بودیم و سه، چهار ماه درگیر شدیم تا به تصمیم نهایی برسیم. ایشان را مورد سوال قرار دادیم. اصلاً در اردوی قطر معلوم نبود برند فعلی، اسپانسر تیم ملی می شود. کل برنامه ریزی فدراسیون دیده بود، برای آب و هوای کانادا بود. تیمی که از فدراسیون با برند توافق کرده بود، ملاحظه آب و هوای کانادا را کرده بود. آب و هوای کانادا و قطر فرق دارد. اعتراض بازیکنان را منتقل کردیم و جواب را گرفتیم.
وی در رابطه با این که چرا فدراسیون پولی از اسپانسر لباس دریافت نکرده است، اظهار نمود: تأمین تمام البسه ورزشی تمام تیم ملی بزرگسالان تا سه سال مجانی تأمین می شود. در بحث فوتبال ساحلی، فوتسال و بانوان در سطح بزرگسالان هم تا مبلغ ۱۰ میلیارد تومان تأمین می شود. این را تهاتر کرده ایم. این یک سیاست در فدراسیون است که خودم طرفدار و حتی طراحش بودم.
سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد این که آیا ارزش مهدی طارمی، سردار آزمون و… برای یک لباس در جام جهانی ۱۰ میلیارد تومان است؟ اظهار داشت: باید بهترین پیشنهاد را انتخاب می کردیم. شما می آمدید و پیشنهاد بهتری می دادید! شرکتهای دیگر پیشنهادی ندادند. برندی که سه خط دارد حتی نزدیک هم نشده است!
اصولی اظهار داشت: ما پیشنهاد را فراخوان گذاشتیم و از جلسات فیلم گرفتیم. ببینید چه کسی بهترین پیشنهاد را داده است. این بهترین پیشنهادی بوده که دریافت کردیم؛ از جهات مختلف هم عدد هم کیفیت.
وی که در برنامه «ورزشگاه» حاضر شده بود، افزود: فقط سه سال اقلام تیم ملی بزرگسالان خودش یک عددی می شود. برای خریدهایی که انجام می دهیم، تا سقف سالیانه ۱۰ میلیارد است و سه سال می شود ۳۰ میلیارد.


منبع:

1401/07/01
14:54:51
5.0 / 5
172
تگهای خبر: بازی , تكنولوژی , تولید , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
ساماس - یوگا