هندبال ساحلی قهرمانی آسیا - تهران

افتخاری: بازی برابر عمان سرنوشت ساز است

افتخاری: بازی برابر عمان سرنوشت ساز است

به گزارش ساماس سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی ایران اظهار داشت: برای کسب سکوی اول و دوم و دریافت سهمیه جهانی بازی برابر عمان برای ما سرنوشت ساز بوده و باید برنده قاطع این دیدار باشیم.



به گزارش ساماس به نقل از مهر، هشتمین دوره مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی مردان آسیا و دومین دوره مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی نوجوانان پسر آسیا با حضور ۶ تیم از دوم فروردین ماه در تهران شروع و تا هشتم فروردین ماه ادامه خواهد داشت.
سید حسن افتخاری سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی مردان ایران پس از برد سخت شاگردانش در مقابل تیم ویتنام اظهار داشت: مسابقات ساحلی قهرمانی آسیا با وجود این که همه فکر می کنند تعداد تیم ها نسبت به دوره قبل کم شده اما سطح رقابت ها بالاست. اگر تعداد تیم ها همان ۱۲ تیم دوره قبل هم بودند با زهم چهار تیم ویتنام، ایران، عمان و قطر بهترین تیم های مسابقات قهرمانی آسیا بودند.
وی اضافه کرد: هر چند تیم های چین تایپه، بحرین، تایلند هم همیشه در زمره تیم های خوب قهرمانی آسیا هستند اما در نهایت تعیین کننده عناوین قهرمانی و توزیع سهمیه ها بین همین چهار تیمی است که در ایران حاضر هستند.
وی در مورد بازی سخت ایران برابر ویتنام هم اظهار داشت: ما توانستیم روز گذشته ویتنام را به آسانی ببریم این اتفاق در حالی افتاد که ویتنام قبللا تیم عمان را برده بود و ما به جهت اینکه بتوانیم شانس خودرا برای صعود به رقابت های قهرمانی جهان و تصاحب سکو بالا ببریم باید برنده این دیدار می شدیم. از آن سو برای کسب سهمیه جهانی نیاز به برد قاطع برابر عمان هستیم.
مسئول هندبال ساحلی ایران اشاره کرد: مسابقات نوجوانان قهرمانی آسیا هم با حضور ۶ تیم همچون اردن، پاکستان و قطر و ایران انجام می شود. ما روز گذشته برد خوبی برابر اردن داشتیم و امروز هم اگر با همین نتیجه بتوانیم قطر را ببریم بطور قطع ۷۰ درصد راه را برای رفتن به جام جهانی رفته ایم.
وی در پاسخ به این پرسش «که تا چه حد از عملکرد شاگردان خود در این رویداد رضایت دارید؟» هم اظهار داشت: به هر حال بازیکنان در هر دیداری افت و خیز خودشان را دارند. بازیکنان ما قابلیست های بیشتری دارند اما در این رقابت ها استرس داشتند. ویتنام بازی برابر عمان را برده بود و همین مسئله موجب شد تا کار برای تیم ما سخت و سنگین شود اما عملکرد خوب دروازه بان تیم ملی در نیمه سوم و ضربات پنالتی موجب شد تا تیم ما برنده این دیدار باشد. برای ادامه مسابقات بازی برابر عمان بازی سرنوشت سازی برای ما خواهد بود و امیدوار هستم برنده این دیدار باشیم.
افتخاری پیرامون شرایط صعود تیم ملی به رقابت های جهانی هم بیان داشت: بطور قطع با برد برابر عمان ۸۰ درصد راه طی شده است و در این صورت بازی برابر تیم قطر برای ما حکم فینال را دارد. امروز قطر با ویتنام بازی دارد معتقدم این بازی نیز سرنوشت ساز است اما قطر شانس بیشتری برای پیروزی دارد چونکه از نظر فیزیکی قد بازیکنان قطر بلندتر بوده و سیستم بازی این تیم روی فضا است. اگر ما هم عمان را شکست دهیم آن زمان بازی روز دوشنبه برای هر دو تیم حکم فینال را دارد و برنده قهرمان مسابقات و بازنده نایب قهرمان بوده و هر دوتیم نیز صاحب سهمیه جهانی می شوند.
وی افزود: دو تیم اول هر دو بخش راهی مسابقات جهانی می شوند که مقرر است تیرماه سال ۱۴۰۱ در جزیره کیف یونان اجرا شود. تیم اول مسابقات نوجوانان هم به غیر از سهمیه جهانی سهمیه ورد گیم ۲۰۲۳ و مسابقات المپیک نوجوانان را کسب خواهدنمود. ما قبلاً دو بار در سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ در دیدارهای جهانی حاضر بودیم و این دفعه در صورت موفقیت برای سومین بار تجربه حضور در این رویداد را کسب خواهیم کرد.
«بازیکنان در گفتگوهای خود اعلام نمودند که فقط دو هفته برای تمرین وقت داشتند، دلیل این میزان اردوی کم برای آماده سازی حضور در مسابقات قهرمانی آسیا چه بوده است؟»، مربی تیم ملی هندبال ساحلی مردان ایران در پاسخ به این پرسش اظهار داشت: این مسئله به چند عامل بستگی داشت. اول این که بازیکنان ما وابستگی زیادی به بازیهای سالنی و همچنین وابستگی مالی به تیم های باشگاهی دارند و ما نمی توانستیم آنها را در اختیار بگیریم و این مسئله برای ما مشکل ساز بود چونکه باید با باشگاه ها بسازیم باشگاه ها برای حفظ بازیکنان برای فدراسیون اهمیت دارند. از آن سو لیگ ما هیچ گاه تا این زمان طول نمی کشید و مسابقات قهرمانی آسیا هم هیچ زمانی در فروردین نبود. همیشه این رویداد در اردیبهشت یا خرداد برگزار می شد و این تغییر زمانی به همراه مسئله کرونا شرایط اردویی ما را بر هم زد.
وی در همین خصوص اشاره کرد: زمان اردوی مفید ما در حقیقت ۱۵ روز و یک زمان دو هفته ای بود. ولی چون بازیکنان از قبل باهم تمرین کرده بودند و آمادگی ذهنی و جسمی خوبی داشتند مشکلی از این بابت برای ما پیش نیامد. البته ما در بحث نوجوانان مشکل نداشتیم چونکه این تیم دو سال است با هم تمرین می کنند و بنا بر این هم تیم شاخص نوجوانان در مسابقات ایران است.
گفتنی است دو تیم برتر مسابقات بزرگسالان و نوجوانان جواز حضور در مسابقات جهانی هندبال ساحلی که در ماه ژوئن در یونان برگزار می گردد را کسب خواهند کرد.


منبع:

1401/01/06
14:32:11
5.0 / 5
501
تگهای خبر: بازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
ساماس - یوگا