تا اواخر آبان؛

فهرست جلسات CAS منتشر گردید

فهرست جلسات CAS منتشر گردید

به گزارش ساماس لیست جلسات رسیدگی به شكایات در دادگاه عالی ورزش (CAS) در حالی انتشار یافته كه تا اواخر آبان نه نامی از فدراسیون جودو ایران آمده است و نه جلسه شكایت پرسپولیس از برانكو برگزار می گردد.



به گزارش ساماس به نقل از مهر، ورزش ایران بویژه فوتبال در سال های اخیر یکی از مشتریان جدی دادگاه عالی ورزش بوده است تا در آرایی که فیفا یا دیگر مجامع بین المللی ضد باشگاه ها، فدراسیون ها و یا ورزشکاران ایرانی صادر کرده اند، دادخواهی کند.
یکی از پر سر و صداترین پرونده های ایران در ماه های گذشته، شکایت پرسپولیس از برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق خود به CAS است. این باشگاه که در فیفا به پرداخت یک میلیون و ۵۰ هزار یورو بعلاوه سود ۵ درصدی به برانکو و ۳۵۰ هزار یورو به دستیاران این مربی محکوم شده بود، برای وقت کُشی به دادگاه عالی ورزش شکایت نمود.
به این ترتیب پرسپولیس که می داند در نهایت در این پرونده هم بازنده است، زمان بیشتری خواهد داشت تا پرداخت غرامت به برانکو و یا اتفاقاتی که امکان دارد سبب محرومیت از نقل و انتقال یا کسر امتیاز این تیم شود را به تعویق اندازد.
بررسی فهرست مدعوین به دادگاه عالی ورزش نشان داده است حداقل تا ۱۶ نوامبر (۲۶ آبان) جلسه شکایت پرسپولیس از برانکو و فیفا برگزار نمی گردد و خیال پرسپولیس می تواند تا چند ماه دیگر راحت باشد.
موضوع مهم دیگر در رابطه با دادگاه CAS، شکایت فدراسیون جودو ایران از فدراسیون جهانی در ارتباط با مباحث تعلیق جودو ایران است. طبق اعلام مسؤلان کمیته ملی المپیک، قرار بود جلسه رسیدگی به پرونده شکایت ایران از فدراسیون جهانی جودو ۲۰ فروردین ماه در لوزان سوئیس برگزار گردد که به علت شیوع کرونا به درخواست طرفین پرونده به ۲۶ شهریورماه موکول شد.
سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته المپیک هم در اظهار نظر اخیر خود اعلام نمود جلسه دادگاه CAS شهریورماه برگزار می گردد و ایران به پیروزی در این پرونده امیدوار است: « علل اثبات حقانیت جودو ایران را شهریور در دادگاه عرضه می نماییم. مسیر دیپلماسی و حقوقی و پشتیبانی از جودو را دنبال کردیم که نتایج آنرا در شهریور خواهیم دید.»
این در حالی است که در فهرست انتشار یافته در سایت دادگاهCAS، روز ۲۶ شهریور (۱۶ سپتامبر) هیچ جلسه ای ثبت نشده است.
در واقع در تاریخ اعلام شده از جانب مسؤلان کمیته ملی المپیک، دادگاه CAS نشستی جهت بررسی پرونده تعلیق جودو ایران ندارد و حداقل تا ۱۶ نوامبر (۲۶ آبان) هم قرار نیست این جلسه تشکیل گردد (طبق فهرست اعلام شده در سایت CAS).
به گزارش ساماس به نقل از مهر، پیش از این اعلام شده بود هیأتی متشکل از محمدرضا داورزنی، نصرالله سجادی، آرش میراسماعیلی و وکیل پرونده فدراسیون جودو ایران مقرر است ۲۳ شهریور به منظور حضور در جلسه دادگاه عالی ورزش عازم لوزان سوئیس شود.

1399/04/18
14:07:54
5.0 / 5
1728
تگهای خبر: سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
ساماس - یوگا