آرین طاری:

نبردم با فیروزجا سخت ترین مسابقه تا این مرحله بود

نبردم با فیروزجا سخت ترین مسابقه تا این مرحله بود

ساماس: آرین طاری که برای کشور نروژ بازی می کند معتقد می باشد که رقابت او با فیروزجا سخت ترین مسابقه او تا دور چهارم رقابت های تاتا استیل بوده است.



به گزارش ساماس به نقل از ایسنا، شب گذشته رقابت های حضوری شطرنج تاتا استیل مورد پیگیری قرار|گرفت که در با اهمیت ترین دیدارها علیرضا فیروزجا نابغه جوان شطرنج جهان مقابل آرین طاری قرار گرفت.

فیروزجا که با ریتینگ ۲۷۴۹ در این مسابقات حضور دارد، مقابل آرین طاری با ریتینگ ۲۶۲۵ متوقف گردید. این تساوی در حالی به دست آمد که فیروزجا بازهم در تنگی زمان مجبور شد با پیشنهاد تساوی طاری موافقت کند.

البته این تنها تساوی این رقابت ها نبود چونکه هر هفت مسابقه شب گذشته به تساوی انجامید.

آرین طاری که با عملکرد خوب توانست فیروزجا را متوقف نماید اظهار داشت: من برای یک بازی دیوانه وار آماده شده بودم.

او افزود: فکر می کنم فیروزجا در بعضی از موقعیت ها بهتر از مگنوس کارلسن عمل می کند. معتقدم این بازی بسیار هیجانی و دیوانه وار بود چونکه شما باید در طول این بازی بسیار تفکر کرده و محاسبه زیادی انجام می دادید.

طاری اظهار داشت: معتقدم مبارزه با فیروزجا، سخت ترین رقابت من تا اینجای کار بوده است.

این شطرنج باز درباره این تساوی ابراز خوشی کرده و اظهار داشت: از نصف امتیاز هم خوشحالم چونکه مطمئن بودم مقرر است در مقاطعی از رقابت بازنده شوم.

این صحبت های طاری درحالی است که وی در دور سوم این رقابت ها مقابل مرد شماره یک جهان قرار گرفته بود. او توانسته بود در دور سوم مگنوس کارلسن نروژی را متوقف نماید.

با نتایج کسب تا اختتام دور چهارم این رقابت ها علیرضا فیروزجا با دو امتیاز در رده ۹ قرار دارد. همین طور آرین طاری با ۱.۵ امتیاز در رده ۱۳ قرار گرفته است.

صدرنشین این رقابت ها شطرنج باز هندی بوده که تا اختتام دور چهارم ۲.۵ امتیازی است. البته باید در نظر داشت که امتیاز بازیکنان بسیار نزدیک به هم بوده و یک برد می تواند جایگاه آنان را بسیار بهبود ببخشد.



به گزارش ساماس به نقل از ایسنا، باتوجه به شیوع کرونا، بیشتر رقابت های حضوری شطرنج لغو و به زمان دیگری موکول شد که در این دوران شطرنج بازان برای حفظ آمادگی خود در رقابت های آنلاین شرکت کردند. البته در برخی از کشورها هم به سبب آمار کم کرونا، رقابت های شطرنج به صورت حضوری مورد پیگیری قرار|گرفت.

در تازه ترین مسابقات ۱۴ شطرنج باز برتر جهان در سوپرتورنمنت تاتا استیل با یکدیگر به رقابت می پردازند. این مسابقات به صورت حضوری در شهر ویک آن زی هلند کار خودرا آغاز نموده است.

در این مسابقات چهره های برتر شطرنج جهان دست به مهره شدند. مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان، فابیو کاروانا، آنیش گیری، ماکسیم واشیه لاگرا، یان کریشتف دودا و آرین طاری و علیرضا فیروزجا، دو نابغه جوان ایرانی شطرنج حضور دارند.




1399/11/02
12:24:35
0.0 / 5
1170
تگهای خبر: شركت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
ساماس - یوگا