تابستانی با فروش بیشتر از نیم همت، مردم ایران در پساجنگ به سینما برگشتند

تابستانی با فروش بیشتر از نیم همت، مردم ایران در پساجنگ به سینما برگشتند

به گزارش ساماس، در تابستان پساجنگ سال جاری، سینماهای ایران با فروش بیشتر از نیم همت، باردیگر جان گرفتند. آمار نزدیک به ۷ میلیون مخاطب نشان داده است که این بازگشت، نه فقط یک رونق اقتصادی، بلکه نشانه ای از بازسازی روان جمعی و میل به زندگی در دل روزهای پساجنگ است.


برپایه اطلاعات موجود در سمفا، آمار فروش نیم هزار میلیارد تومانی سینماها در تابستان ۱۴۰۴ نشان از رونق سینماها و حضور نشاط و زندگی در دوران پساجنگ کشور می دهد.
براساس این آمار، نزدیک به ۷ میلیون نفر به سینماهای کشور رفتند و ۲۰۳ هزار و ۶۹۱ سانس اکران داشتند. باآنکه این جمعیت در مقایسه با جمعیت تقریبا ۹۰ میلیون نفری کشور عدد قابل توجهی نیست، اما باتوجه به نبود سینما در خیلی از شهرستان ها و روستاها، قیمت بلیت از یک سو و ایام عزاداری، تعطیلات و شرایط پساجنگی از طرفی، میتوان فروش تابستان سال جاری را یکی از فروش های تاریخی سینمای کشور مطرح کرد.
فروشی که شاید در هر کشور دیگری، به خاطر فضای پساجنگی و نگرانی های طبیعی در رابطه با آن، ممکن نبود. اما بازگشت مردم به سینماها پس از ایام جنگ نشان میدهد که حس امنیت و روح زندگی کماکان در مردم ایران وجود دارد و سینما همچنان یکی از پناهگاه های فرهنگی و اجتماعی ملت است.
نکته بعد آن که فروش فیلم های کمدی، با تعداد بیشتری نسبت به دیگر گونه های سینمایی، مؤید همین روحیه و حس نشاط با وجود برخی مشکلات است. البته باید درنظر داشت که تنها فیلم های کمدی صاحب این فروش بالا نیستند، بلکه فیلم اول و سوم جدول فروش، دو فیلم اجتماعی هستند که در کنار فیلم های کمدی، وزن اصلی فروش را بسمت خود کشیده اند. حتی جمع فروش همه فیلم های کمدی اکران شده در تابستان حدودا ۲۰۰ میلیارد تومان کمتر از فروش دو فیلم اجتماعی «پیرپسر» با ۱۶۲ میلیارد و نیم و «زن و بچه» با ۸۸ میلیارد تومان، مجموعه ۲۵۰ میلیارد تومان است.
بنابراین و در مجموع، میتوان فروش سینماها را کماکان امیدوارانه دانست. و مهم تر آن که بازگشت سینمای اجتماعی، به عنوان یکی از اصیل ترین و قدیمی ترین گونه های سینمایی کشور، خبر از قدرت و ظرفیت بالای اینگونه مهم و فکری برای گیشه دارد—چیزی که میتوان در ماههای آینده هم به آن امیدوار بود.
منبع: تسنیم
بطور خلاصه اگرچه این جمعیت در مقایسه با جمعیت تقریباً ۹۰ میلیون نفری کشور عدد قابل توجهی نیست، اما با عنایت به نبود سینما در بسیاری از شهرستان ها و روستاها، قیمت بلیت از یک سو و ایام عزاداری، تعطیلات و شرایط پساجنگی از طرفی، میتوان فروش تابستان سال جاری را یکی از فروش های تاریخی سینمای کشور بیان کرد.
فروشی که شاید در هر کشور دیگری، به خاطر فضای پساجنگی و نگرانی های طبیعی در ارتباط با آن، ممکن نبود. اما برگشت مردم به سینماها بعد از ایام جنگ نشان میدهد که حس امنیت و روح زندگی کماکان در مردم ایران وجود دارد و سینما بازهم یکی از پناهگاه های فرهنگی و اجتماعی ملت است.
نکته بعد آنکه فروش فیلم های کمدی، با تعداد بیشتری نسبت به دیگر گونه های سینمایی، مؤید همین روحیه و حس نشاط با وجود برخی مشکلات است.
1404/07/03
11:11:57
5.0 / 5
87
تگهای خبر: امنیت , زندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
عقیده بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم ابراز عقیده کنید
= ۸ بعلاوه ۵
ساماس - یوگا