رییس سازمان غذا و دارو تاكید كرد

پایش مستمر باقیمانده فلزات سنگین در محصولات کشاورزی

پایش مستمر باقیمانده فلزات سنگین در محصولات کشاورزی

به گزارش ساماس، رئیس سازمان غذا و دارو باتوجه به رهنمودهای رئیس جمهور شهید در حوزه رصد و پایش سلامت غذا و با اشاره به برگزاری همایش روز جهانی غذا اظهار داشت: برنامه پایش باقیمانده آفت کش ها، فلزات سنگین و نیترات در محصولات خام کشاورزی به طور مستمر توسط معاونت های غذا و داروی سراسر کشور به انجام می رسد.


به گزارش ساماس به نقل از ایسنا، دکتر سید حیدر محمدی ضمن اشاره به برگزاری همایش روز جهانی ایمنی غذا اظهار داشت: علاوه بر این که بمنظور ارتقای برنامه های سلامت غذا و با همکاری دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و مبتنی بر تکالیف قانونی برنامه های توسعه، از سال ۹۲ تا حالا برنامه پایش باقیمانده آفت کش ها، فلزات سنگین و نیترات در محصولات خام کشاورزی به انجام می رسد، برنامه پایش فاکتورهای ایمنی در فراورده های غذایی و آشامیدنی با جدیت دنبال می شود.
بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، وی ادامه داد: پایش باقیمانده آفت کش ها، فلزات سنگین و نیترات در محصولات خام کشاورزی با بهره گیری از ظرفیت لابراتوار های معاونت های غذا و دارو در سراسر کشور بصورت مستمر به انجام می رسد.
معاون وزیر بهداشت اشاره کرد: در امتداد سیاست های سازمان غذا و دارو در خصوص تفویض حداکثری امور اجرائی به معاونت های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی سراسر کشور، تفویض امور در سطوح یک تا چهار بنا به زیر ساخت ها، ظرفیت ها، امکانات و نیروی انسانی، امور اجرائی تایید صلاحیت مسولین فنی، ثبت منبع واحدهای تولیدی داخلی، صدور، اصلاح، تمدید پروانه های ساخت غذایی و آشامیدنی، نمونه برداری و ترخیص کالاهای اساسی (استراتژیک)، بازرسی واحدهای تولیدی داخلی، صدور گواهی بهداشت و... انجام شده است.



1403/03/19
11:30:47
5.0 / 5
245
تگهای خبر: امنیت , بهداشت , پزشك , پزشكی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
ساماس - یوگا