پس از كسب عنوان قهرمانی؛

واکنش رضا یزدانی به حواشی مرحله نهایی لیگ کشتی آزاد

واکنش رضا یزدانی به حواشی مرحله نهایی لیگ کشتی آزاد

ساماس: سرمربی تیم صنایع مازندران به حواشی پیش از مرحله نهایی لیگ برتر کشتی آزاد واکنش نشان داد و آن را برای تیمش مشکل ساز خواند.



به گزارش ساماس به نقل از مهر، رضا یزدانی دارنده ۲ مدال طلا و ۲ برنز کشتی آزاد جهان با حضور در یک برنامه تلویزیونی در مورد سه تجربه متفاوت مربیگری اش در لیگ برتر عنوان کرد: طی دو سال گذشته با دو تیم استقلال و صنایع در لیگ حضور داشتم و این در حالی بود که من سه دوره سابقه سرمربیگری در لیگ را دارم. دوره اول در تیم خونه به خونه بود که قانون این اجازه را می داد در کنار کشتی گرفتن، در امر مربیگری هم فعالیت داشته باشم. این اتفاق سال ۹۲ رخ داد و تیم ما سوم شد.
ملی پوش سابق کشتی ایران افزود: پس از آن فدراسیون قانونی اعمال کرد که کشتی گیری حق فعالیت در مسابقات لیگ بعنوان مربی را ندارد و من چند سالی در لیگ نبودم تا سال قبل که با استقلال به لیگ آمدم. سال جاری هم با صنایع مازندران وارد لیگ شدیم. سال قبل هم به علت ندادن رضایت نامه و عدم جذب کشتی گیران مازندرانی مدنظرمان، لطمه خوردیم و سال جاری تیم مان از مازندران در مسابقات شرکت کرد تا راحتتر کشتی گیر مازندرانی جذب کرده و مسیر قهرمانی را برای خودمان فراهم نماییم.
یزدانی در مورد این که کمتر از کشتی گیر جویباری در تیمش استفاده شد، اظهار داشت: ما یک مقدار محدودیت در جذب نفرات داشتیم. ما قصد داشتیم کامران قاسم پور و حسن یزدانی را جذب نماییم. می دانستیم که حسن یزدانی قصد کشتی گرفتن در لیگ را ندارد و تلاش کردیم کسانی را به خدمت بگیریم که برایمان کشتی بگیرند.
دارنده ۳ مدل طلای بازی های آسیایی در مورد جذب کشتی گیران خارجی اظهار داشت: ما درجایی که ضعف داشتیم و همینطور بر مبنای آنالیز حریفان، کشتی گیر خارجی به خدمت گرفتیم. روی همه نفرات برنامه ریزی شده و آنالیز دقیقی از تیم مقابل داشتیم.
وی در مورد این که آیا در سالهای آینده هم با صنایع کارش را ادامه خواهد داد؟ خاطرنشان کرد: اگر لیگ باشگاه های جهان برگزار گردد اساسا شرکت خواهیم کرد، در مورد مسابقات بعدی هم باید یک مقدار شرایط را بسنجیم. امکان دارد شرایط فراهم نباشد. اتفاقاتی که برای تیم رخ داد، ترکیبی که برای پشتیبانی از تیم بسته شده بود را دلسرد کرد. تیم ما راه سختی را تا فینال طی کرد و فشار زیادی روی ما بود و حواشی اذیتمان کرد. البته تا امروز ۷۰ درصد قرارداد همه بچه ها پرداخت شده و در ادامه هم آن چیزی که متعهد شده ایم را پرداخت می نماییم. مشکلی هم نیست، ولی روزی که ما استارت زدیم دیدگاه بزرگ تری داشتیم، بااین وجود در این راه بی مهری ها و کم لطفی ها سبب شد آن دیدگاهی که ما داشتیم محقق نشود.
سرمربی تیم صنایع در مورد این که کم لطفی از سوی چه کسانی بوده، تصریح کرد: کشتی گیر ماسال قبل هم چنین کاری را کرد. این قشنگ نیست که کشتی گیر به تیم پشت کند. مردم از قهرمان انتظار دیگری دارند. حالا خداراشکر پس از اتمام لیگ، صدمه دیدگی کامران قاسم پور خوب شد و دیدم که دارد با تیم ملی در عراق تمرین می کند.
وی در واکنش به این که سهراب کیهانی هم مصدومیت کامران قاسم پور را تایید کرده، اظهار داشت: من که اینجا هستم می توانم ۱۰ گواهی معتبر بیاورم که صدمه دیده ام. ورزشکار حرفه ای همیشه صدمه دیدگی دارد، چون تمرینات پرفشار و سنگینی را انجام می دهد. ۲۵ درصد و گاهی بیشتر زانوی یک قهرمان صدمه دیده است.
سرمربی صنایع در مورد این که چرا روی سکوی قهرمانی همراه تیمش حاضر نشد عنوان کرد: بیشتر زحمات را بچه ها کشیدند، من سهم کوچکی در قهرمانی داشتم. از تدارکات و ماساژور تیم گرفته تا همه مربیان و کشتی گیران تلاش زیادی برای تیم داشتند. جذب این نفرات به درستی انجام شده بود و خیلی منسجم کار را دنبال کردیم.
یزدانی تصریح کرد: از تمامی عوامل تیم که دست به دست هم دادند، تشکر می کنم. ما از سال قبل این تیم را تشکیل دادیم. سال جاری یک سری نفرات اضافه شدند، از همه کسانی که دیده نشدند، ولی پشت این تیم هستند سپاسگزارم. از فدراسیون و سازمان لیگ هم که سال قبل کار بزرگی در مورد لیگ انجام دادند، ممنون هستم. برگزاری لیگ در آن زمان کار سختی بود که فدراسیون این کار سخت را انجام داد. فکر می کنم بخشی از مسیر چرخه انتخابی تیم ملی هم می تواند از لیگ باشد.


منبع:

1400/09/28
20:41:05
5.0 / 5
1189
تگهای خبر: شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
ساماس - یوگا