اول نام مردان را نوشتیم بعد زنان را

واکنش رئیس کمیته داوران به حواشی فهرست ارسالی به فیفا

واکنش رئیس کمیته داوران به حواشی فهرست ارسالی به فیفا

به گزارش ساماس رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در واکنش به فهرست ارسالی داوران کشورمان به فیفا اظهار داشت: تصمیم گرفتیم تا مردان و زنان را به صورت جداگانه ارسال نماییم.



به گزارش ساماس به نقل از مهر، کمیته داوران فدراسیون فوتبال روز یکشنبه در حالی اسامی داوران بین المللی در سال ۲۰۲۲ را با شرایط خاص خودش نهایی و به فدراسیون جهانی فوتبال ارسال کرد که فیفا تاکید کرده است باید داوران زن و مرد بر مبنای رنکینگ واحد انتخاب و معرفی شوند.
براساس نظر فدراسیون جهانی فیفا، فدراسیون های عضو باید اسامی داوران زن و مرد خویش را برپایه رنکینگ داخلی به صورت واحد اعلام نماید اما فدراسیون فوتبال ایران ابتدا اسامی داوران مرد را در فهرست خود آورده و در انتهای هر بخش هم اسامی داوران زن را اعلام نموده است.
خبرگزاری مهر در واکنش به این اقدام فدراسیون فوتبال در گزارشی با عنوان اقدام «عجیب فدراسیون برخلاف تاکید فیفا/ حق داوران «زن» خورده شد!»به این مورد پرداخت.
خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران درواکنش به این گزارش در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تشخیص دادیم تا در فهرست ارسالی زنان و مردان را به صورت جداگانه ارسال نماییم. یعنی در واقع ابتدا نام مردان را برپایه رنکینگ نوشتیم و سپس زنان برپایه رنکینگ اعلام شدند.
وی در پاسخ به این سؤال که این کار برخلاف تاکید فیفا نیست که گفته شده باید فهرست به صورت واحد و برپایه رنکینگ ارسال شود؟ اظهار داشت: تصمیم کمیته داوران این بود تا نام مردان و زنان به صورت جداگانه ارسال شود.


منبع:

1400/08/25
10:16:28
5.0 / 5
665
تگهای خبر: فوتبال
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
ساماس - یوگا